Analýza

2. KROK - ANALÝZA ekologického stavu školy

Analýza ekologického stavu školy je jedním z kroků, které škola musí uskutečnit, aby mohla být nastartována změna k lepšímu - tedy šetrnějšímu provozu. Žáci mají za úkol zjistit, zaznamenat a zhodnotit současný stav školy v oblastech odpady, energie, voda a prostředí školy. Důležité je, aby se na analýze co největší měrou podíleli sami žáci za pomocí pracovních listů programu, které si mohou spolu s učiteli upravit pro potřeby konkrétní školy.

2018/2019

Hodnotíme stav nakládání naší školy s odpady. Zároveň se staráme o školní minizoo a plníme úkoly z programu Recyklohraní.

:-) máme dostatečné množství odpadkových košů a jsou jasně označené

:-) využíváme šmíráky

:-) nemáme jídelní ani nápojové automaty

:-) nemáme školní bufet

:-) třídíme: papír, plasty, nápojové kartony, víčka od PET lahví, elektroodpad, baterie, tonery

:-) máme vlastní kompost

:-) žáci mohou během dne pít čaj připravený školou

:-) i letos pořádáme školní bazárek

:-) předcházíme vzniku odpadů nákupem materiálu ve větších baleních

:-) využíváme odpadový materiál v PČ a VV: např. noviny, krabice, PET lahve, hliník...

:-) vetšina žáků nosí svačiny v krabičkách na opakované použití a láhev s pitím na více použití z domu 

:-) loni jsme zakoupili novou kopírku podporující oboustranný tisk

:-( stále dochází k nedůslednému třídění odpadů (uklízečky musí odpady z košů třídit)

 

2016/2017

Pracujeme na analýze odpadů. Zároveň se staráme o školní minizoo a plníme úkoly z programu Recyklohraní.

Analýza odpadů 2016/2017

:-) máme dostatečné množství odpadkových košů a jsou jasně označené

:-) využíváme šmíráky

:-) nemáme jídelní ani nápojové automaty

:-) nemáme školní bufet

:-) třídíme: papír, plasty, nápojové kartony, víčka od PET lahví, elektroodpad, baterie, tonery

:-) máme vlastní kompost

:-) žáci mohou během dne pít čaj připravený školou

:-) letos jsme poprvé pořádali školní bazárek

:-) předcházíme vzniku odpadů nákupem materiálu ve větších baleních

:-) využíváme odpadový materiál v PČ a VV: např. noviny, krabice, PET lahve, hliník...

:-) vetšina žáků nosí svačiny v krabičkách na opakované použití (65,3%) a láhev s pitím na více použití z domu (59%)

:-( nedůsledné třídění odpadů (uklízečky musí odpady z košů třídit)

:-( kopírky nepodporují oboustranný tisk

 

2015/2016

Začínáme provádět analýzu odpadů. Vytvořili jsme dotazníky, které ekotým spolu s žáky a učiteli naší školy vyplnili.

 


Kontakt

EKOTÝM ZŠ a MŠ Sudice

Hlavní 78
Sudice
747 25


https://www.skola-sudice.cz/



+420 723 475 078