Analýza
2. KROK - ANALÝZA ekologického stavu školy
Analýza ekologického stavu školy je jedním z kroků, které škola musí uskutečnit, aby mohla být nastartována změna k lepšímu - tedy šetrnějšímu provozu. Žáci mají za úkol zjistit, zaznamenat a zhodnotit současný stav školy v oblastech odpady, energie, voda a prostředí školy. Důležité je, aby se na analýze co největší měrou podíleli sami žáci za pomocí pracovních listů programu, které si mohou spolu s učiteli upravit pro potřeby konkrétní školy.
2018/2019
Hodnotíme stav nakládání naší školy s odpady. Zároveň se staráme o školní minizoo a plníme úkoly z programu Recyklohraní.
:-) máme dostatečné množství odpadkových košů a jsou jasně označené
:-) využíváme šmíráky
:-) nemáme jídelní ani nápojové automaty
:-) nemáme školní bufet
:-) třídíme: papír, plasty, nápojové kartony, víčka od PET lahví, elektroodpad, baterie, tonery
:-) máme vlastní kompost
:-) žáci mohou během dne pít čaj připravený školou
:-) i letos pořádáme školní bazárek
:-) předcházíme vzniku odpadů nákupem materiálu ve větších baleních
:-) využíváme odpadový materiál v PČ a VV: např. noviny, krabice, PET lahve, hliník...
:-) vetšina žáků nosí svačiny v krabičkách na opakované použití a láhev s pitím na více použití z domu
:-) loni jsme zakoupili novou kopírku podporující oboustranný tisk
:-( stále dochází k nedůslednému třídění odpadů (uklízečky musí odpady z košů třídit)
2016/2017
Pracujeme na analýze odpadů. Zároveň se staráme o školní minizoo a plníme úkoly z programu Recyklohraní.
Analýza odpadů 2016/2017
:-) máme dostatečné množství odpadkových košů a jsou jasně označené
:-) využíváme šmíráky
:-) nemáme jídelní ani nápojové automaty
:-) nemáme školní bufet
:-) třídíme: papír, plasty, nápojové kartony, víčka od PET lahví, elektroodpad, baterie, tonery
:-) máme vlastní kompost
:-) žáci mohou během dne pít čaj připravený školou
:-) letos jsme poprvé pořádali školní bazárek
:-) předcházíme vzniku odpadů nákupem materiálu ve větších baleních
:-) využíváme odpadový materiál v PČ a VV: např. noviny, krabice, PET lahve, hliník...
:-) vetšina žáků nosí svačiny v krabičkách na opakované použití (65,3%) a láhev s pitím na více použití z domu (59%)
:-( nedůsledné třídění odpadů (uklízečky musí odpady z košů třídit)
:-( kopírky nepodporují oboustranný tisk
2015/2016
Začínáme provádět analýzu odpadů. Vytvořili jsme dotazníky, které ekotým spolu s žáky a učiteli naší školy vyplnili.